Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh slaďování pracovního a soukromého života ve vybrané organizaci
Majerčíková, Andrea ; Hovorková, Zuzana (oponent) ; Rašticová, Martina (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je analyzovat strategii vybrané soukromé organizace v oblasti slaďování pracovního a osobního života a navrhnout opatření ke zlepšení stávajícího stavu. Práce specifikuje pojmy jako konflikt rolí v rámci pracovního a osobního života, gender a politika rovných příležitostí, koncept „flexicurity“ a dále nastiňuje různorodá opatření napomáhající slaďování pracovního a soukromého života. V rámci analýzy bylo využito dotazníkového šetření a rozhovoru s manažerkou vybrané organizace. Na základě získaných výsledků byla v závěru práce navržena konkrétní opatření vedoucí k efektivnějšímu sladění pracovního a soukromého života zaměstnanců vybrané organizace, a to včetně finančních aspektů jejich zavedení.
Konflikt dvou rolí. Problematika dvojí role - rodič jako učitel
Mejstříková, Kamila ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Tématem práce je problematika dvou rolí - role u1itele a role rodi1e. Cílem práce je zmapování hlavních klí1ových oblastí vyplývajících z problematiky konfliktu dvou rolí rodi1-u1itel. Empirická 1ást práce se tedy snaží poodhalit problémy, které rodi1e, respektive u1itelé zažívají v domácím i školním prost2edí na základ3 faktu, že jejich dít3 nebo d3ti studují na stejné škole, kde oni sami vykonávají profesi u1itele. Práce se dále zajímá, jaké zkušenosti mají v souvislosti se zastoupením t3chto dvou rolí ve vztahu s ostatními kantory v pedagogickém sboru, ve vztahu s žáky na škole a ve vztahu se svojí vlastní rodinou. Sou1ástí analýzy dat je také zmapování výhod a nevýhod u1itelské profese a zárove4 výhod a nevýhod zastoupení prolínající se role u1itele a role rodi1e. P2edložená práce je sepsána na základ3 kvalitativního p2ístupu získávání a zpracování dat. Využita je metoda analýzy rozhovor5. Analyzovány jsou výpov3di 1ty2 žen a 1ty2 muž5, u1itelek a u1itel5 gymnázia severo1eském m3st3, kte2í mají zkušenost s tím, že b3hem jejich p5sobení na této škole zde studovali i jejich d3ti.
Náročnost profese sociální práce z pohledu sociálního pracovníka v Dětském centru Jihočeského kraje
TAUBROVÁ, Květa
V úvodu diplomové práce je diskutována otázka, která v sociální sféře napadne asi každého sociálního pracovníka. Mohl/a jsem něco udělat jinak? Otázka, kterou si pokládá nejeden člověk, zvláště pak sociální pracovník. Následuje stručný nástin témat, která jsou v diplomové práci popsána. První kapitola popisuje zařízení Dětského centra JK Strakonice. Dále je zde výčet potřebných znalostí, které by sociální pracovník měl mít pro výkon svého povolání. Opomenuty nejsou ani závazky sociálního pracovníka vůči klientovi a práce se specifickými typy klientů. Pro lepší pochopení náročnosti sociální práce v Dětském centru JK obsahuje práce vybrané životní příběhy klientek. Tyto příběhy mají pomoci čtenáři vidět problém z jiného úhlu a pochopit, jak moc je důležité, aby se klient rozhodl pro řešení svého problému sám. Ve druhé kapitole jsou popsány psychologické a etické rozměry profese, syndrom vyhoření, kterým je ohrožen každý, zvláště pak sociální pracovník. V kapitole jsou tedy popsány příčiny vzniku a projevy syndromu vyhoření, na který je navázáno ve třetí kapitole. Ta se zaměřuje především na prevenci a ochranu. Pozornost je zde věnována také osobnosti sociálního pracovníka, jeho schopnostem vnímat daný problém, ale také zkušenostem v morálním rozhodování a hierarchickému postavení hodnot. Podstatnou roli zde hraje dodržování zásad psychohygieny a přítomnost supervize. V závěru diplomové práce je shrnutí výkonu práce sociálního pracovníka v Dětském centru JK. Každý sociální pracovník by si měl uvědomit, že je zodpovědný nejen vůči klientovi, zaměstnavateli, kolegům, ale především vůči sobě a svému svědomí. Provázanost profese a svědomí se diplomovou prací prolíná.
Rovnováha mezi pracovním a nepracovním životem lékařů kardiologie a kardiochirurgie
Klimešová, Zuzana ; Šmídová, Olga (vedoucí práce) ; Tichá, Růžena (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem rovnováhy mezi pracovním a nepracovním životem lékařů kardiologie a kardiochirurgie. Hlavním cílem bylo zjistit, jak mladí lékaři v před- atestační přípravě, spojují své zaměstnání a další oblasti svého života, které považují za důležité a upozornit tak na problémy začínajících lékařů s vizí využití zjištěných poznatků ke zlepšení jejich podmínek jak pro práci, tak i pro život. Pro výzkum bylo použito kvalitativních metod. Data jsou získaná z polostrukturovaných rozhovorů. Teoretická část předkládá informace a koncepty z oblasti rovnováhy mezi pracovním a nepracovním životem týkající se jejich vzájemných souvislostí. Věnuje se profesním a sociálním rolím a jejich případnému konfliktu. Částečně mapuje téma motivace: motivátorů (motivů a aspirací), které vedly mladé lékaře v jejich životě i kariéře, neboť sdílené motivy charakterizují míru a obsah identifikace s profesní rolí a jejich další profesní aspirace. Široce se zabývá pracovními podmínkami mladých lékařů, které k motivaci a demotivaci přispívají. Část je také věnována možným budoucím dopadům na zdraví lékařů při selhávání Work - Life Balance. Praktická část se orientuje na motivace a kariérové rozhodování lékařů v před-atestační přípravě. Zabývá se profesními i životními očekáváními a jejich případnému...
Konflikt dvou rolí. Problematika dvojí role - rodič jako učitel
Mejstříková, Kamila ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
NÁZEV: Konflikt dvou rolí. Problematika dvojí role - rodič jako učitel. ABSTRAKT Tématem práce je problematika dvou rolí - role učitele a role rodiče. Cílem práce je zmapování hlavních klíčových oblastí vyplývajících z problematiky konfliktu dvou rolí rodič-učitel. Empirická část práce se tedy snaží poodhalit problémy, které rodiče, respektive učitelé zažívají v domácím i školním prostředí na základě faktu, že jejich dítě nebo děti studují na stejné škole, kde oni sami vykonávají profesi učitele. Práce se dále zajímá, jaké zkušenosti mají v souvislosti se zastoupením těchto dvou rolí ve vztahu s ostatními kantory v pedagogickém sboru, ve vztahu s žáky na škole a ve vztahu se svojí vlastní rodinou. Součástí analýzy dat je také zmapování výhod a nevýhod učitelské profese a zároveň výhod a nevýhod zastoupení prolínající se role učitele a role rodiče. Předložená práce je sepsána na základě kvalitativního přístupu získávání a zpracování dat. Využita je metoda analýzy rozhovorů. Analyzovány jsou výpovědi čtyř žen a čtyř mužů, učitelek a učitelů gymnázia v severočeském městě, kteří mají zkušenost s tím, že během jejich působení na této škole zde studovali i jejich děti. KLÍČOVÁ SLOVA: učitelské povolání, rodina, role otce, role matky, konflikt rolí, pedagogický sbor
Konflikt dvou rolí. Problematika dvojí role - rodič jako učitel
Mejstříková, Kamila ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Tématem práce je problematika dvou rolí - role u1itele a role rodi1e. Cílem práce je zmapování hlavních klí1ových oblastí vyplývajících z problematiky konfliktu dvou rolí rodi1-u1itel. Empirická 1ást práce se tedy snaží poodhalit problémy, které rodi1e, respektive u1itelé zažívají v domácím i školním prost2edí na základ3 faktu, že jejich dít3 nebo d3ti studují na stejné škole, kde oni sami vykonávají profesi u1itele. Práce se dále zajímá, jaké zkušenosti mají v souvislosti se zastoupením t3chto dvou rolí ve vztahu s ostatními kantory v pedagogickém sboru, ve vztahu s žáky na škole a ve vztahu se svojí vlastní rodinou. Sou1ástí analýzy dat je také zmapování výhod a nevýhod u1itelské profese a zárove4 výhod a nevýhod zastoupení prolínající se role u1itele a role rodi1e. P2edložená práce je sepsána na základ3 kvalitativního p2ístupu získávání a zpracování dat. Využita je metoda analýzy rozhovor5. Analyzovány jsou výpov3di 1ty2 žen a 1ty2 muž5, u1itelek a u1itel5 gymnázia severo1eském m3st3, kte2í mají zkušenost s tím, že b3hem jejich p5sobení na této škole zde studovali i jejich d3ti.
Postavení žen ve vedení společností
Diľová, Zuzana ; Urbancová, Hana (vedoucí práce) ; Vendula, Vendula (oponent)
Diplomová práce se zabývá postavením žen ve vedení společností. Problematika genderové rovnosti v pracovním procesu je v posledních letech značně diskutované téma. Poměrně menší pozornost je však věnována genderové rovnosti ve vrcholovém vedení firem. Hlavním cílem diplomové práce je identifikovat a zhodnotit postavení žen ve vedení společností a v případě zjištěných nedostatků navrhnout opatření, která by přinesla pozitivní změny. Teoretická východiska byla zpracována na základě poznatků z odborné literatury. Zhodnocení stávajícího postavení žen ve vrcholovém managementu bylo provedeno pomocí kvalitativního výzkumu, metodou polostrukturovaných rozhovorů s deseti top manažerkami. Ženy ve vrcholovém managementu se setkávají především s bariérami v podobě problematického skloubení rodinného života s prací, s nedostatkem sebevědomí a se zažitými stereotypy. Jelikož se jedná o komplexní problematiku, doporučena byla opatření ve třech úrovních: stát, firmy, jednotlivci. V rámci doporučení zaznívá apel na dostatečnou kapacitu předškolních zařízení, zavádění prorodinně orientovaných firemních politik a osobnostní rozvoj formou mentoringu či koučinku.
Návrh slaďování pracovního a soukromého života ve vybrané organizaci
Majerčíková, Andrea ; Hovorková, Zuzana (oponent) ; Rašticová, Martina (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je analyzovat strategii vybrané soukromé organizace v oblasti slaďování pracovního a osobního života a navrhnout opatření ke zlepšení stávajícího stavu. Práce specifikuje pojmy jako konflikt rolí v rámci pracovního a osobního života, gender a politika rovných příležitostí, koncept „flexicurity“ a dále nastiňuje různorodá opatření napomáhající slaďování pracovního a soukromého života. V rámci analýzy bylo využito dotazníkového šetření a rozhovoru s manažerkou vybrané organizace. Na základě získaných výsledků byla v závěru práce navržena konkrétní opatření vedoucí k efektivnějšímu sladění pracovního a soukromého života zaměstnanců vybrané organizace, a to včetně finančních aspektů jejich zavedení.
Konflikty rolí - manažer podniku je zároveň vlastník, manažer podniku není vlastník - z pohledu vedení účetnictví
Nováková, Lucie ; Valášková, Mariana (vedoucí práce) ; Skálová, Jana (oponent)
Práce se zabývá odlišnostmi ve vedení účetnictví v závislosti na vedení podniku, definuje možné rozdíly v účetních výkazech mezi podniky vedenými vlastníky či manažery. Teoretická část vymezuje funkci a historii účetnictví, uživatele účetních údajů, vznik a činnost auditu, včetně popisu regulace účetních výkazů v ČR a jejich vypovídací schopnosti. Práce se zaměřuje na možné konflikty rolí vztahu vlastníka a manažera v souvislosti s vedením účetnictví. Praktická část analyzuje výsledky provedeného dotazníku a zabývá se vybranými konflikty účetních případů analýzou konkrétní účetní jednotky, kde vlastníka podniku je zároveň manažer. Závěr práce se věnuje porovnání zjištěných poznatků průzkumu s teoretickou částí.
Geneze společensko - profesního statusu zdravotní sestry
ZEMKOVÁ, Vladimíra
Hlavním cílem diplomové práce je zmapování současného společensko {--} profesního statusu zdravotní sestry a to z pohledu zdravotních sester v rámci subjektivního vnímání prestiže tohoto povolání. Jedná se především o monitoring změn v náplni jejich práce, v jejich postavení v zařízení, kde pracují i ve společnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.